Celková sledovanost druhé řady show Česko Slovensko Má Talent
Poslední díl druhé řady show Česko Slovensko Má Talent II je za námi a my si zrekapitulujeme jeho sledovanost. O skvělých výsledcích jsme Vás informovali pravidelně každý týden, avšak pojďme se společně podívat na to, jak se show dařilo celkově i ve srovnání s první řadou Talentu a dalšími pořady letošního roku.
Druhá řada Česko Slovensko Má Talent byla jednoznačně úspěšnější než ta první a to jak v Česku, tak i na Slovensku. Prima díky této show zaznamenala nejvyšší ratingy za poslední roky a JOJ se pro změnu chlubí tím, že Talent byl nejsledovanějším pořadem podzimní sezóny. A jaká jsou konkrétní čísla?
Sledovanost v Česku
Primě se druhá řada Talentu vyplatila a není proto překvapením, že se již nyní uvažuje o třetí řadě v příštím roce. Loňský první ročník Česko Slovensko Má Talent měl zkomplikovanou cestu k divákovi kvůli existenci obdobné soutěže na Nově a Markíze, která běžela v obou zemích souběžně s originálem.
Přesto první Talent v konkurenci obstál a jeho průměrná sledovanost v kategorii 15+ byla 1 008 000 diváků při průměrném podílu na trhu 25,94%. U mladších diváků 15-54 byla průměrná sledovanost 629 000 diváků při podílu na trhu 29,37%. Velké finále tehdy vidělo 1 167 000 diváků s podílem 31,93% a u mladších diváků 35,22%. Rozhodnutí velkého finále překonalo s přehledem v obou kategoriích hranici 50%.
Druhá řada se v Česku, narozdíl od Slovenska, musela potýkat s nejsilnější možnou konkurencí ze strany televize Nova. Ta tentokrát svoji obdobnou talentovou show kvůli slabé odezvě nezopakovala, avšak proti Talentu nasadila premiéry nejúspěšnějších českých filmů poslední doby. Přesto se show Primy i s touto konkurencí dokázala poprat a vykázala celkovou průměrnou sledovanost v kategorii 15+ 1 187 000 diváků, přičemž průměrný podíl na trhu činil 28,38%. To je v ratingu o 179.000 diváků více pro každý díl oproti první řadě. U diváků v kategorii 15-54 byla průměrná sledovanost druhé řady Talentu 705.000 diváků při podílu na trhu 30,29%. Druhý Talent tak ten první spolehlivě překonal, což je ostatně poprvé v případě velkých soutěžních show u nás, kdy druhá řada zaznamenala větší odezvu než první.
Jednotlivá rozhodnutí semifinálových kol a velkého finále sledovalo v pozdních nočních hodinách průměrně 873 000 diváků v kategorii 15+ a 502 000 diváků v cílovce 15-54. Podíly na trhu poté činily 37,78% a 39,18%.
Nejsledovanějším dílem druhé řady Talentu bylo castingové kolo z 16. října, které sledovalo 1 415 000 diváků v kategorii 15+. Podíl na trhu tehdy činil 33,65%. Nejméně sledovaným dílem byl hned ten první, ten si pustilo pouhých 733 000 diváků. Všechna ostatní vysílání již vysoce překonala miliónovou hranici, přičemž 7 dílů ze 13 si pustilo více jak 1 200 000 diváků.
Velké finále letos vidělo v kategorii 15+ 1 287 000 diváků při podílu na trhu 30,60% a následné rozhodnutí poté sledovalo 1 158 000 diváků s podílem 52,07%. Celkem si tedy letošní finále nenechalo ujít o 120.000 diváků více než loni.
Takto rekordních hodnot Prima dosahuje jen zřídka. Zmíněný nejúspěšnější díl letošního Talentu byl až do minulé neděle nejsledovanějším pořadem Primy v roce 2011. Překonaly ho až paradoxně Zprávy TV Prima z 27. listopadu, které předcházely právě finále Talentu. Ty si pustilo 1 541 000 zájemců. Celkově ale Talent II s přehledem okupuje žebříček nejsledovanějších pořadů Primy od doby vysílání Mistrovství Evropy ve fotbale 2008. Od léta 2008 se na vyšší hodnoty kromě zmíněných Zpráv dostal již pouze snímek Líbáš jako Bůh v roce 2010, který byl opět v lehkém paradoxu k samotnému Talentu, jelikož byl vysílán v přímé konkurenci finále talentové show Novy. Film tehdy vidělo 1 444 000 diváků.
Druhá řada Talentu byla v Česku druhým nejúspěšnějším nezpravodajským pořadem s týdenní periodicitou podzimní sezóny a jedním z nejsledovanějších pořadů za celý rok 2011. Zároveň se stala i nejúspěšnější soutěžní show Česka od roku 2009.
Sledovanost na Slovensku
Také na Slovensku byl letošní Talent úspěšnější než ten loňský. Celkově se průměrná čísla ratingů a podílů pohybují v přepočtu na obyvatele na ještě o něco vyšších hodnotách než v České republice, za což může nejen méně početná a slabší konkurence či širší věkové rozpětí sledovaných skupin, ale i jistá setrvačnost tamějších diváků. Na Slovensku byli diváci Talentu věrnější a jednotlivá data nevykazují tak velké výkyvy, jako v případě Česka.
Celkem se na druhý Talent na televizi JOJ dívalo v kategorii 12+ 820 000 diváků při průměrném podílu na trhu 38,57%. U diváků v cílovce 12-54 jich bylo skoro stejně jako v dvojnásobně větším Česku a sice 573 000, s podílem 42%.
Rozhodnutí semifinálových kol a velkého finále vidělo průměrně 587 000 diváků v 12+ a 406 000 diváků v 12-54. Podíly na trhu poté činily 43,2% a 44,1%.
Také na Slovensku byl nejsledovanější díl z 16. října, který činil v kategorii 12+ celkem 978 000 diváků s podílem 44%. Není proto ani překvapující, že nejméně sledovaný byl stejně jako v Česku úvod show, který vidělo 602 000 diváků při podílu 29,7%. Jediným markantním rozdílem mezi výkyvy sledovanosti v Česku a na Slovensku je fakt, že zatímco u nás mělo každé další semifinále vyšší sledovanost než to předchozí, na Slovensku tomu bylo přesně naopak.
Celkově se Česko Slovensko Má Talent stalo na Slovensku nejsledovanějším pořadem podzimní sezóny 2011.
Čtěte také:
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function adrotate_ad() in /data/web/virtuals/227562/virtual/www/domains/tvfans.cz/wp-content/themes/esplanade/single.php:44 Stack trace: #0 /data/web/virtuals/227562/virtual/www/domains/tvfans.cz/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /data/web/virtuals/227562/virtual/www/domains/tvfans.cz/wp-blog-header.php(19): require_once('/data/web/virtu...') #2 /data/web/virtuals/227562/virtual/www/domains/tvfans.cz/index.php(17): require('/data/web/virtu...') #3 {main} thrown in /data/web/virtuals/227562/virtual/www/domains/tvfans.cz/wp-content/themes/esplanade/single.php on line 44